Warning: Trying to access array offset on false in /home/zielone2/domains/zielonekoktajle.pl/public_html/wp-content/plugins/evolution-google-analytics-code/evolution-google-analytics-code.php on line 171

Co miksować na stawy, by były zdrowe i służyły nam długo? Co wesprze ich regenerację i zlikwiduje ból?

Co pomoże w regeneracji stawów?

Ból stawów to częsty problem zarówno osób starszych, jak i młodych. Często jest wynikiem przebytych kontuzji lub przeciążeń, do których doprowadzamy. Czy jest jednak metoda na to, by zregenerować uszkodzoną tkankę? To na pewno długotrwały proces, ale możemy do swojego jadłospisu wprowadzić produkty, które wspomogą naturalną regenerację i zniwelują stany zapalne. Co miksować w koktajlach, by wesprzeć nasze stawy? Co możemy zrobić, by zniwelować ból i nie doprowadzić do kolejnych przeciążeń i problemów? Odpowiedź w znajdziesz w niniejszym artykule!

Jakie składniki miksować w swoich koktajlach?

Składniki bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 

Ich spożycie obniża zagrożenie reumatoidalnym zapaleniem stawów u osób z podwyższonym ryzykiem tej choroby. Dzieje się tak dzięki regulacji stanów zapalnych. Miksuj zatem np. olej lniany, nasiona lnu i orzechy włoskie, laskowe, migdały, nasiona chia.

 

Owoce i warzywa bogate w witaminę C:

Jest ona niezbędna organizmowi do produkcji kolagenu, białka budującego m.in. stawy i kości. Najwięcej witaminy C znajdziesz np. w papryce, natce pietruszki, truskawkach, kiwi, szinaku.

Składniki bogate w Witaminę E:

Jest świetnym przeciwutleniaczem, wpływa więc realnie na kondycję stawów. By ją dostarczyć do organizmu, miksuj np. orzechy włoskie i ziemne, migdały, pestki dyni, pełne ziarna zbóż oraz warzywa, w tym kapusta, szpinak i sałata.

 

 

Produkty bogate w związki siarki:

Występujące naturalnie w niektórych produktach odpowiadają za zredukowanie bólu, obrzęku i sztywności stawów, ale także zmniejszają stany zapalne w ich obrębie. Znajdziesz je np. w:  płatkach owsianych, kapuście, kalafiorze, brokule, cebuli, czosnku.

Składniki bogate w kolagen:

Kolagen odgrywa ważną rolę w zdrowiu stawów, stanowi aż 70% ich struktury. Znajdziesz go np. w porzeczkach, jagodach, grejpfrucie, aronii, winogronach, a także w warzywach: czerwonej papryce, burakach, pomidorach, brokułach, sałacie. Możesz też suplementować tak jak my w gotowych butelkach.

 

 

Przepisy na koktajle wspomagające stawy

Regularne spożycie koktajli może naprawdę złagodzić dolegliwości związane z degradacją stawów i pomóc je odbudować. Oto konkretne przepisy, które możesz zastosować:

Więcej przepisów i TIPów znajdziesz w naszej książce wachlarz – porady i przepisy na zdrowe koktajle (opracowujemy w niej 30 ZAGADNIEŃ ZDROWOTNYCH, w tym właśnie temat jak wspierać stawy i kości. Do wszystkich zagadnień podajemy też przykładowe przepisy).

Warning: Trying to access array offset on false in /home/zielone2/domains/zielonekoktajle.pl/public_html/wp-content/plugins/evolution-google-analytics-code/evolution-google-analytics-code.php on line 188